Това ли е убиецът на Facebook?

от автор

0 коментара Техно

Ello, новата претенциозна социална мрежа, бе обявявена за алтернатива на Facebook и Twitter. Тя е настроена приятелски към хората с различна сексуална ориентация и неприятелски към рекламите и използването на големите данни. Малкият екип се радва на безпрецедентна популярност тази седмица, като 35 000 души искат покани за членство ежечасно.
Новатата мрежа тръгва с предизвикателство към Facebook, която е „притежание на рекламодателите”. „Всеки пост, който споделяте, всяко приятелство и всеки линк, който проследявате се следят, записват и обръщат в данни. Рекламодателите купуват вашите данни, за да могат да ви показват повече реклами. Вие сте продукт, който се купува и продава”, пишат основателите в манифест. Те твърдят, че никога няма да продават данни за потребителите или да въвеждат платена услуга.
Мнозина наричат Ello убиец на Facebook. „Гардиън” обаче изчислява, че новата мрежа трябва да поддържа сегашните темпове на растеж едно десетилетие преди да достигне потребителите на Facebook – 1.28 млрд. души. Но в интернет настроенията бързо се променят.

Ello е създадена от седмина артисти и програмисти. Водещ основател е Пол Будниц, който притежава Kidrobot (за играчки) и Budnitz Bicycles (за луксозни велосипеди, най-евтиният от които е 2 395 долара).
Можете да избирате да добавите хора или като „приятели“ или като“шум“, което е начин да се разграничат мненията, които ви интересуват повече или по-малко. Другите не знаят в коя графа сте ги сложили. Разработчиците казват, че целта е да се намали бъркотията.

Един от основателите Тод Бергер признава, че само преди седмица те не са имали идея, че ще наберат такава популярност. „Това е наводнение”, казва той. Той посочва два фактора, които може да са допринесла – статия в блога Y Combinator в понеделник и решението на някои от лидерите на гей-общността да се преместят, след като Facebook промени политиката си, изисквайки реални имена, вместо псевдоними. Това ядоса и много артисти и блогъри.

Бергер отбелязва, че отначало отзивите са били положителни. После са се появили обработени с фотошоп скрийншот-ове и спекулации за инвеститорите в мрежата.
Достъпът до Ello е само с покана и след скока на популярността му, сайтът започва да се забавя с обработката на заявленията за нови потребители. В резултат поканите започнаха да се търгуват в eBay за 100 долара. Ello използва Google Analytics да събира данни за потребителите, макар те да казват, че IP адресите не се съхраняват на сървърите на Google. Новата социална мрежа също твърди, че потребителите могат да се откажат от събиране на данни и споделяне.

Но растат съмненията в бизнес модела на Ello. Стана ясно, че компанията е получила 500 млн. долара от FreshTracks Capital. Това е сума, която предполага възвращаемост. Компанията смята да създаде система, при която потребителите плащат за допълнителни услуги, включително свързани с личната неприкосновеност.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *