Мразите работата си? Пет начина да се справите по-добре

Работодателите играят ключова роля за привлекателността на работното място. Но служителите също имат значителен контрол върху това да се чувстват ангажирани по време на работа. „Хората могат да предприемат действия за повишаване на собствения им ангажимент“, казва Джим Хартър от Gallup пред TIME. „Това не е просто една еднопосочна улица.“

[textblock style=“2″]Според доклада на Gallup за състоянието на работните места през 2013 г., само 30% от 100-милиона служители в САЩ се чувстват ангажирани с работата си. В същото време 20% са активно дезангажирани, те блуждаят из офисите, сеейки недоволство; а останалите 50% просто присъстват на работните си места. Тридесетте процента активно ангажирани са тези, които раждат иновативни идеи и носят нови клиенти на организациите, показва докладът. Според проучването на Gallup лошите мениджъри създават опозиция от служители, която годишно струва на американската икономика от 450 до 550 милиарда долара. [/textblock]

Хартър предлага пет начина, за да се почувстваме по-ангажирани по време на работа:

Разберете очакванията на шефа. Първо и най-важно е служителите да имат „яснота“ за работата, което често се пренебрегва от работодателите. Колкото повече служителите са наясно какво се очаква от тях, толкова по-добре те се чувстват, знаейки, че са постигнали това, което се иска.

Уверете се, че имате необходимите инструменти. Служителите ще бъдат по-ангажирани, ако имат материали, оборудване и власт, за да си вършат работата добре. Строителните работници трябва да разполагат с подходящите ръкавици. Офис работниците трябва да имат най-добрия софтуер. И всеки има нужда от правомощия за решаване на проблемите, когато те възникнат. „Служителят трябва да каже на работодателя: Това ми е нужно, за да изпълня целите си.“

Кажете на шефа си какво ви  прави най-ефективни. Занимавате ли се с това, което можете най-добре? Служителите, които нямат възможност да достигнат своя потенциал, се разочароват бързо.

Развивайте отношения с колегите. „Не трябва да оставяме човешката си страна, когато отидем на работа,“ казва Хартър. Служителите трябва да търсят шефове, които се грижат за тях и тяхната работа, някой, с когото могат да се свържат лично. Приятелството между колеги също може да помогне.

Вижте по-голямата картина. Чувството, че вършите правилната работа на правилното място много често зависи от това колко сте инвестирали в общите цели на организацията. „Ние имаме основната човешка потребност да гледаме на себе си като на част от група, която има важна цел“, казва Хартър. „Колкото повече хората се чувстват свързани с „племето“, толкова по-добре върви работата, защото се мисли за нещо по-голямо.“

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *