Ксерокс, чието име стана синоним на фотокопиране, се превърна в компания, която помага на останалите на аутсорсват ежедневните бизнес процеси – от счетоводство до човешки ресурси. Тя наскоро се сдружи с Evolv, която използва данни за миналото поведение, за да предвижда всичко – от продажбите до лоялността.

За Ксерокс това означава перспективните кандидати за 55 000 позиции в кол центъра да бъдат подложени на тест, който обхваща широк кръг въпроси. Evolv определя отделните данни, които е извлякъл, за да предвиди кои кандидати ще се задържат на работа и кои ще допринесат за покачване на текучеството.
Резултатите са изненадващи. Някои от прогнозите са странни: оказва се, че служителите, които са членове на една или две социални мрежи, са склонни да останат в колцентъра по-дълго от тези, които принадлежат към четири или повече социални мрежи. И което е по-важно – предишният опит на подобна позиция не предопределя успеха.
Софтуерът отваря врати за хора, които никога не биха стигнали до интервю по традиционния начин. Отначало мениджърите се чудели защо им изпращат хора без опит. Но след като нормата на текучество в някои кол центрове паднала с 20%, те вече не задават въпроси.
>>Какво е Big Data

Организациите винаги са разполагали с много данни и увеличаването на изчислителната мощ на компютрите и капацитетът за съхранение на данни позволи по-лесно да се анализират те. Една дискета през 90-те години можеше да запише 1 мегабайт, днес флашки, които събират 16 гигабайта, струват по-малко от 8 долара.
Изследване на консултантите от NewVantage Partners показа, че 85% от изпълнителните директори на компании от Fortune 1000 имат инициативи, свързани с Големите данни (Big Data), а половината ги използват в текущата си дейност.

„Много агенции за подбор на персонал използват социалните медии и сайтовете за работа”, казва Захир Ладхани, вицепрезидент на IBM Smarter Workforce пред FT. „Разгледахме организация, която е много специализирана и е много трудно да се открие желания набор от умения. След като анализирахме данните от най-изявените в тези професии, ние открихме, че те всички посещават един нишов сайт. След като се включихме в тази база данни и бум!”
Специалистите са разединени за това, дали специалните умения, необходими за мениджърски позиции могат да бъдат установени с помощта на Големите данни. Вероятно с времето ще се натрупа статистически валиден набор от данни и за тези позиции.

Едно е сигурно – с времето набирането на персонал ще бъде много повече наука, отколкото изкуство. А отпечатъците, които оставяме в интернет, ще бъдат не по-малко важни от CV-то.